2015. január 23., péntek

A teljesség igénye nélkül...

...fogok bemutatni néhány, az elmúlt hetekben elkészült munkát. Ezzel pótolom is elmaradásaimat, illetve újra a "színre lépek". :)

Most nem szeretnék sokat írni ezekről, beszéljenek helyettem a képek!

Régebben varrtam egy édes kis babatakarót, de valahogy nem találtam a babáim közé illőnek, végül mégis úgy döntöttem, felteszem a Meskára. Ha nem is azonnal, de viszonylag hamar gazdára is talált. Ez volt az:



Nem sokkal ezt követően annyira megtetszett egy volt tanítványom anyukájának, hogy rögtön kért egy hasonlót. Az pedig ilyen lett:



És miután ezt megmutattam FB oldalamon, egy nagyon kedves barátunk is kért egy takarót barátnője újszülött kisbabájának, Daninak. Nem kevés egyeztetés után végül ez lett az eredmény:




Igazából nem akartam több foltmunkát készíteni, mert szívesebben koncentrálok a babákra. De sokszor jutok oda, hogy mégis kéne. Szeretem megtervezni, "ízlelgetni", látni, ahogy alakul egy igazi használati tárgy. Ez nekem amolyan hobby. :) Nos, annyiban maradtam magammal, hogy fogok még babatakarókat, sőt talán párnákat, szetteket is varrni, márcsak azért is, mert egyszer nyáron kisebb négyzetekre szabdaltam föl az ÖSSZES meglévő vásznamat, mert már ki sem látszódtam belőlük, a babákhoz meg nem ilyen textileket használok. Tehát lesz még ilyen-olyan takaró...

Már nyáron elkészültem a barátnőmék születendő kisbabájuk ajándékával. Pocakjára az "RDV" betűket hímeztem, ezek a kislány nevének kezdőbetűi. 



Ezután egy főiskolai csoporttársam kért egy babát a kisfiának. Nagyon örültem, mert igencsak szabad kezet kaptam az ügyben, de annyira egyedi és színes a családjuk - legalábbis én így látom -, hogy könnyű volt eltalálni a színeket:





Már egy ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy kellene valamilyen más, nagyobb méretű babát is varrni, hogy ne csak ezek a 25 cm-esek legyenek, így kedvezve a nagyobb, kisiskolás korú gyerekeknek is, meg, hogy egyáltalán legyenek... :) Ötleteltem, rajzolgattam, és megszületett egy terv. Egy "alapdarab", de aztán láttam, hogy sok lehetőség van benne. Az első kettő már el is kelt:







Nagyon szeretem a pamut jersey textileket, vagy ha úgy jobban tetszik, a pólóanyagokat. Abból is inkább azokat részesítem előnyben, amelyek jó minőségűek, vastagabbak, mert nem "másznak el" varrás közben. Beszereztem néhányat ezekből, és a meglévőekkel kiegészítve babasapkákat varrtam belőlük. Nem gondoltam volna, de igen nagy sikere lett, úgyhogy mindenképp lesznek még többen:


Annyira beleszerettem ezekbe a sapikba, hogy elkezdtem továbbgondolni a témát. Lesz hozzá csősál is, mert tudom, néha milyen kínszenvedés ráadni egy 2-3-4-5 évesre a sálat. Tekeredik, elcsúszik, és amikor egyedül kellene feltekerni, az nem megy. A csősálba csak bele kell bújni, és tavaszra elég az is. Merthogy ezek inkább átmeneti sapik és sálak. Van egy-két új mintám, hamarosan azokat is mutatom. :)

A két ünnep között olyan babákat is varrtam, amiket régebben is, vagyis majdnem ugyanolyanokat. Ezeket most nem mutatom, mert nem szeretem ismételni magam, és amúgy is mennem kell Petiért az oviba. ;)

Tudom, már lassan vége a januárnak, de azért itt is boldogságos új esztendőt kívánok minden kedves olvasómnak! :) Nekünk külön öröm ez a hónap, mert 20-án ünnepeltük az én 36., és Peti 5. szülinapját. 

Legyen szép a napotok!

Szeretettel, Zsófi 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése