2013. július 2., kedd

Babafejek

Akkor csapjunk hát a lecsóba! Máris mutatom, mi minden készült a napokban...

Már jó ideje ezekkel a babafejekkel foglalkozom. Igen időigényes egy darabot elkészíteni, az egész babában ez a rész a legmunkásabb. Egyhangú és unalmas, ezzel együtt szeretem varrni, mert közben mindenfélén lehet gondolkodni. 
A képen 25 darab babafej látható félkész állapotban. Eredetileg a Waldorf babák fejének elkészítési fázisain mentem végig, aztán az évek során leegyszerűsítettem a dolgot. Először is én nem gyapjúval tömöm ki a babák fejét, és a testüket sem. Igaz, hogy pihepuha és természetes anyag, viszont drága. Tömőanyagnak vliest (flízt) használok, ami hasonló a vattához, viszont mosás után nem csomósodik. A fejek vonalát úgy formáltam, hogy nekem jobban tetsző legyen: elhagytam pár cérnával való behúzást, és orrot sem "szerkesztettem" neki. A babák szemét és száját nem pont jelöli, mint a Waldorfét (bár erre megvan a magyarázat), hanem egy csillag vagy csukott (alvó) szem, szájuk pedig általában mosolygós. Na jó, itt néhol én is pontot hímzek. A fejekre - a képen látható állapot után - még jön egy réteg pamut anyag, aztán a szemek és a száj hímzése következik. Ha elkészültem velük, alvó manók, csillagszemű babák, és ki tudja, mik lesznek belőlük... 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése