2012. február 16., csütörtök

Kis manó ruhában és sapkában

Igazából nincs jelentősége, melyik babámnak mi a neve, pontosabban "típusa". Ezt csupán magamnak találtam ki, illetve azért, hogy ha valaki rendel tőlem, akkor könnyebben be tudjam azonosítani, melyikre gondolt. Több babámnak azonos szabásmintája van, csak néhány eltérés van köztük, melyekkel mégis egy egészen más hangulatú, egyéniségű babát kapok. Aztán persze elkezdtem variálni az "alkatrészeket", így született meg először a kis manó ruhában, ami kenderkócból kapott hajat a sapka helyett. Ő lett a "kócos baba". Ezt fölnagyítottam a kétszeresére, és haj helyett inkább egy manósapkát kapott, mint a kis manó, csak sokkal nagyobb méretben. Ő lett a "nagy manó". Aztán gondoltam egyet, és a kis manó testű, overallba bújtatott kócos babámra a sapkát is fölpróbáltam. Vagyis ő tulajdonképpen a "kis manó ruhában". Tetszik így is! Most ő az újonc, mert ebben az összeállításban még nem készítettem babát. Ki tudta ezt követni? ;o) Sebaj, én se nagyon... Csak el akartam mondani, hogyan alakulnak a külső jegyek és elnevezéseik a fejemben.
Ami a színeket illeti... Imádom őket, bár azt hiszem, ez elég egyértelmű. :D Ennél a babánál csak azt tudtam először, hogy ebből a zöld csíkos plüssből lesz a ruhája, de onnan hogyan tovább? Állt is egy ideig díszek nélkül. Érdekes, hogy sokszor eldöntöttem már, hogy most aztán egymás mellé rakom a színeket, ahogy esik, úgy puffan, hiszen a természetben is minden passzol mindenhez, nem? Vagyis ki mondta azt, hogy például a zöld nem illik a kékhez vagy a lila a piroshoz? Pedig illik. Csak általában nem vesszük észre. A lényeg, hogy ezen gondolkodva egy hirtelen elhatározással tettem a három gombot a ruhájára, és egy "színben abszolút nem oda illő" bojtot a sapkájára. Még most is szúrja a szemem, ha ránézek, és elárulom, nem ez a kedvenc babám, de valamiért mégis tetszik. Elég merésznek gondolom, mert az esetek többségében görcsösen csak két-három színt használok egy babán, néha még az is soknak bizonyul. De van, amikor igazán színeset alkotnék, és akkor ez az eredmény. :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése